Efficiënt omgaan met je email en inbox

Krijg je veel email op een dag en heb je een overvolle inbox? Lees je je mails vaak meerdere keren? Ben je dagelijks extra tijd kwijt op zoek naar e-mails? Of heb je weleens te laat actie ondernomen omdat je de betreffende mail niet had gelezen? Zakelijke email dat niet wordt gemanaged en tijdig wordt opgevolgd kost je uiteindelijk klanten. Uit onderzoek is gebleken dat een werknemer gemiddeld een half uur per dag kwijt is aan inefficiënt e-mailgebruik. Voor bedrijven kan dit oplopen tot duizenden uren (lees euro’s) per jaar.
Inzicht in orde helpt bedrijven en medewerkers weer efficiënt om te gaan met je email en inbox door het combineren van slimme methoden zoals Getting Things Done en het inzetten van handige apps en hulpmiddelen. Hierdoor ontstaat er weer overzicht in de inbox, je werkzaamheden en je hoofd waardoor je productiever en creatiever kan werken. Worden kosten bespaard en blijven klanten tevreden.

Resultaten:
Inzicht in orde levert:
een workflow/ methode aan waardoor de inbox snel en efficiënt gemanaged kan worden en een lege inbox krijgt en behoudt
een gestructureerde mappenstructuur
Hoe ga je slim om met je email en alle andere taken en verzoeken die binnenkomen via Outlook en andere. Onder andere:
• slim verwerken van email, hoe omgaan met mails
• mails koppelen aan taken en afspraken
• slim organiseren/ indelen van de inbox (minimaliseren van het zoeken naar informatie, waar slim bewaren van informatie)
• gebruik van shortcuts en sneltoetsen
• slim omgaan met Outlook, hoe stuur je een slimme mail
• overzicht behouden verstuurde mails/ taken
• Werken met bericht markeringen,
• Instellen van regels en waarschuwingen
• Werken met Taken
• Werken met de Agenda
• Snelle stappen instellen